Sabtu, Januari 21, 2006

Suka duka 20 Jan

Hari ini 21 Jan 2006. Sudah dalam ketentuanNYA seperti kata SoalHati kepada saya. SoalHati mengesahkan bahawa cerita saya persis keadaan SoalHati. SoalHati memetik kata-kata "InsyaAllah, aku pasti memerhatikan kamu di bumi x dari kapal angkasa ini." Dialog terakhir dalam Pengembaraan Vivian. SoalHati memberitahu saya, itulah makna yang tepat sebagai menggambarkan kegembiraannya. Ya! Kegembiraan SoalHati juga kegembiraan saya. Kesedihan SoalHati kesedihan saya jua.
Kata saya pada SoalHati, "Jom kita rakamkan kegembiraan dan kesedihan itu di sini."

Panduan: Sila klik perkataan yang bergaris untuk memahami takwil posting ini.
Pesanan: Jadikan kegembiraan hari ini dengan kesyukuran. Tangani kesedihan hari ini dengan muhasabah diri, jangan salahkan keadaan.
"Tidak berlaku musibah di bumi atau pada diri kamu, kecuali telah termaktub di Lauh Mahfuz(dalam pengetahuan Allah)..." al-Hadid:22

Tiada ulasan: