Sabtu, Januari 28, 2006

Depress? Stress? Terkejut?


"Yang paling kita perlukan dalam kehidupan ialah adanya seseorang yang selalu memberi semangat untuk melaksanakan hal-hal yang dapat kita kerjakan."


~Davey John Schwartz

Ketika dirundum masalah, jiwa dan minda berkecamuk dengan persoalan hidup. Kadang-kadang membawa kepada igauan di dalam mimpi ketika fasa tidur ‘pergerakan mata rawak’ (Random Eye Movement – REM).
(Ha ha ha..... Naim dalam kegeringan, belum sembuh sepenuhnya. Agak-agaknya kenapa? Terlalu gembira? Depress? Stress? Atau terkejut!). Lambat sembuh kerana memaksakan diri melawan secara natural.

- Terkejut? Nak terkejut apa lagi?
+Stress? Mungkin juga, kena siapkan proposal projek katalis baru nanotiub karbon.

-Depress? Tindak balas biasa orang yang terlalu gembira. :) :P Proposal telah diterima, dan ujikaji makmal akan dijalankan.

Fakta dadah: Paracetamol yang diambil oleh manusia mengambil masa lima tahun untuk disingkirkan dari sistem tubuh.
Luahan rasa tertekan ketika berada di bawah pengaruh minda sedar menjadikan kata-kata itu dilonjak keluar secara terpaksa ketika tidur. Apabila seseorang bercakap ketika tidur, dia dikatakan mengigau. Satu malam, saya seolah-olah berada dalam persidangan, berdebat sesuatu perkara yang berat. Terdapat sedikit kekecohan apabila masing-masing yang memberi pendapat berkeras dengan hujah. Realitinya, apabila saya berada dalam forum atau perbincangan yang hangat maka lebih baik berdiam dan membuat analisis terlebih dahulu.

Namun dalam lena itu, saya menyampuk juga. Sampukan itu membuatkan saya tersedar apabila telinga yang ditulikan Allah semasa tidur mendengar suara sendiri yang membaca ayat al-Quran. Rupa-rupanya ayat itu disambung dari ‘siri dialog’ di dalam tidurku yang tidak dihabiskan oleh orang yang memulakan ayat tersebut. MasyaAllah.

Alamak! Ada mesyuarat pula jam 9.30 pagi ni.

Tiada ulasan: