Ahad, Mac 21, 2010

Sembang Ahad

Mahu membeli novel ini?


Globalisasi yang biasa kita dengar, dari sudut pandang ahli antropologi adalah langit terbuka, dunia tanpa sempadan, dasar ekonomi terbuka dan liberalisasi ekonomi. Menurut Dr. Fathi Yakan, globalisasi adalah proses mencetak orang Barat dalam dunia Islam. Barat menganggap mereka sebagai negara pengeluar, dan negara membangun dan mundur (majoritinya negara umat Islam) sebagai negara pengguna. Maka apa sahaja yang dihasilkan akan dieksport ke negara pengguna.

------------

Trip ke Hadnyai terpaksa ditolak walaupun pakejnya amat menarik. RM160 untuk pasport antarabangsa dan makan dalam keretapi. Bayaran tambang dan hotel ditanggung penganjur (PENA). Saya tidak mahu keluhkesahkan hal ini. Trip tersebut pada 26 Mac (Malam) hingga 28. Ada satu komitmen lain bersama kompeni pada 27 Mac.

------------

5 ulasan:

ka pah berkata...

setuju....mencetak bdaya barat ngn kata lain diorang nk kembangkan budaya dia.. tu yg diwarwarkan sgt perkataan globalisasi oleh diorang

deena farhana berkata...

salam ziarah...

sgt menarik isinya..

Khairi berkata...

salam, bila kita nk switch buku ni? hehe.

hari ahad lepas hp habis bateri siot aje nak call anta pun tak buleh. Ada jadual bertugas tak? wiken ni kawe pagi, sabtu dan ahad pagi.

Naim berkata...

kak Pah, terima kasih.

deena farhana :: salam kembali.

khairi :: insya-Allah, Ahad pagi..tukar buku.

setiakasih berkata...

salam kenal...