Sabtu, Disember 24, 2011

PTPTN dan insuransnya selepas kadar ujrah 1%


Mohon perhati perkataan yang saya kotakkan. Saya fikir adalah suatu yang wajar buat saya persoalkan hal ini. Mengapa pihak peminjam menyelaraskan pinjaman dengan menambah terma baru iaitu insuran? Apakah yang dilindungi oleh insurans dan manfaatnya kepada peminjam? Apakah pihak PTPTN akan memaklumkan polisi insurans kepada peminjam? Jika tidak ia adalah suatu amalan yang bersalahan dengan etika insurans kerana menyembunyikan sesuatu sehingga pihak yang diinsuranskan tidak mengetahui hak mereka.

Jadi biarlah saya tinggalkan persoalan ini sehingga saya mendapat maklum balas daripada pihak PTPTN sendiri. Setakat ini pihak PTPTN khususnya melalui emel webmaster tidak pernah menghampakan. Setiap soalan akan dijawab mengikut piagam pelanggan yang mereka tetapkan di laman web PTPTN.

Tiada ulasan: