Khamis, Januari 15, 2009

Mari boikot sama-sama



Pada tahun 1909, Theodor Herdzle mencadangkan dalam seminar kaum Yahudi, bahawa mereka harus memiliki sebuah negara yang sah. Sebelum ini mereka hanya membantu kerajaan Kristian di England, Russia, dan Eropah. Ketika Renaisence, mereka telah mencedok ilmu orang Islam kemudian menterjemahkan ke dalam kehidupan mereka, sehingga mampu membentuk sistem mereka yang sangat jahat. Bahkan kejahatan mereka dari segi ekonomi riba sudah dijelaskan di dalam al-Quran ayat 161, surah An-Nisaa' ; mahfum ayat – “dan mereka menjalankan riba padahal mereka dilarang darinya, dan kerana mereka memakan harta manusia lain dengan cara bathil...”

Apabila cadangan itu diterima iaitu sebuah negara mesti ditubuhkan di sebuah negara berhampiran Palestin. Pendeta Yahudi percaya bahawa di sini terdapat kitab Haikal, yang suci. Usaha dijalankan bagi mendapat sedikit tanah di Palestin. Bagi tujuan itu, mereka menggunakan pihak kompeni (syarikat perusahaan) yang dikuasai gerakan Zionis untuk membeli tanah bagi tujuan perniagaan. Hal ini sangat rumit, dan ditentang hebat oleh Khalifah Uthmaniah ketika itu iaitu Sultan Abdul Hamid II. Maka ditawarkan kepada sultan itu hadiah berupa kereta Ford dan beberapa hadiah mewah yang lain. Tetapi Sultan Abdul Hamid II tidak mengendahkan tawaran tersebut. Yahudi mencari jalan untuk menyingkirkan Sultan Abdul Hamid II, sehingga akhirnya berjaya. Dikatakan Sultan Abdul Hamid II disingkir secara halus (diplomatik dan persekongkolan) dengan pemerintah yang kemudiannya menjadi boneka Yahudi ini.

Apabila mereka berjaya membangunkan kilang, maka dipindahkan orang Yahudi dari Eropah untuk bekerja. Mereka mula membina penempatan di atas tanah yang sempit itu. Kemudian mereka mula mengganggu-gugat sistem khalifah dengan meniup api sekularisme dan nasionalisme. Maka blok Arab yang dahulunya hanya tiga wilayah berpecah mengikut identiti bangsa menjadi lebih kepada lima belas buah negara yang kecil-kecil. Pemerintah yang diangkat juga adalah mereka yang sebulu dengan gerakan Zionis. Maka mudahlah mereka mempergunakan pemerintah ini untuk menjaga kepentingan mereka. Suatu perkara yang tidak pernah dilaporkan di dalam akhbar ialah gerakan gerila Yahudi. Setiap malam, sekumpulan sepuluh pemuda Yahudi berjalan keluar. Apabila bertemu dengan rakyat Palestin yang berjalan sendirian atau ibu yang mengendong bayi kecil, maka orang Palestin itu akan dibantai sehingga mati. Mereka tidak mengganggu kumpulan yang lebih besar. Tetapi pergerakan mereka ini akhirnya diketahui dan dendam demi dendam pun subur. Apakah orang Palestin boleh membiarkan sahaja hal ini? Jawapnya tidak.

Ketika mereka berjaya berkompromi dengan Fatah, Yahudi juga 'membantu' gerakan Hamas. Apakah nawaitu mereka? Tidak lain tidak bukan untuk menjadikan kedua-dua gerakan ini bertelingkah dan akhirnya secara alamiah menjadi lemah. Hamas pula memanfaatkan permainan politik ini dengan membina kekuatan jihad mereka. Hamas tidak sekali-kali menggadaikan perjuangan mereka untuk menegakkan Islam di Palestin. Kemudian akhirnya, setelah Zionis mendapati Hamas tidak tunduk kepada kehendak mereka, maka dilancarkan pertentangan yang keras terhadap Hamas. Sehingga kini ramai pemimpin utama Hamas telah syahid diserang dengan pelbagai cara termasuk menggunakan roket GBU 39, sebuah peluru berpandu dilengkapi sistem GPS. Jahanam, Yahudi! GBU 39 telah menggegarkan dunia Palestin apabila Asy-Syahid Sheikh Yasin yang buta hancur lulur di atas kerusi roda beliau. (Oh, Sheikh Yasin sudah mendapat tempat di syurga Allah). Betapa itulah kehebatan gerakan Hamas sehingga sangat digeruni oleh Yahudi. Mereka tidak pernah gentar menghadapi kematian.

Akhir tahun 2008, dunia sekali lagi digemparkan dengan siri perang baharu. Kali ini Yahudi laknat itu menggunakan bom berangkai (cluster bomb), yang diharamkan dalam Konvensyen Perang. Jahanam, Yahudi! Manusia lain, bangsa lain tidak lebih daripada seekor kambing. Murah sungguh nyawa bangsa lain pada pandangan mereka. Benarlah firman Allah bahawa mereka (Yahudi) adalah bangsa yang terlalu angkuh. Apa kata Allah itu? "Orang Yahudi dan Nasrani berkata: kami adalah anak-anak Allah dan kekasihNYA..." kemudian dalam ayat yang sama Allah menempelak mereka seraya berkata (berfirman), "Tidak, kamu adalah orang-orang biasa di antara manusia yang diciptakan...." (ayat 18, surah Al-Maidah).

Oh, bilakah kan berakhir kemelut ini? Kita hanya mampu berdoa kemudian melumpuhkan ekonomi Yahudi dengan memboikot produk-produk keluaran mereka. Jom, mari kita sama-sama semak produk-produk yang menyumbang terus kepada Yahudi dan mengucapkan selamat tinggal. Ingat, jika tidak kita, siapa lagi?




(Naimisa, 15012009, Sentul, KL)

Tiada ulasan: