Sabtu, Ogos 23, 2008

Selamat datang Ya Ramadhan

Setelah menduduki peperiksaan untuk Skim 14 jawatan JPA pada April lalu, saya dimaklumkan dua daripada jawatan tersebut tidak berjaya. Bermakna baki 12 jawatan lain masih bermakna dan laku sehingga April 2013. Kemudian, syukur ke hadrat Ilahi kerana pada esok (23 ogos 2008) saya dipanggil menduduki peperiksaan Pegawai Tadbir dan Peg. Penguatkuasa. Saya juga tidak pasti apakah nasib saya, kerana sekarang ini syarat pengambilan diketatkan lagi. Justeru saya memohon maaf kepada mana-mana pihak yang memerlukan buah fikiran saya pada tarikh tersebut.


Saya juga meminta maaf kepada semua. Sesetengah artikel terpaksa dipadamkan. Memang dipadam dengan tujuan menjaga keselamatan diri. Saya bukan sehebat RPK yang sanggup berhadapan dengan tindakan undang-undang. Ya. Jika saya dikenakan sesuatu, nama komuniti siber ini turut terheret sama. Saya amat faham hal ini. Setakat yang saya tulis, baharu satu weblog saya dibekukan. Itu pun, saya fikir gara-gara kritikan saya (artikel berbahasa Inggeris) terhadap satu buku kecil yang mengandungi penyelewengan, ditulis oleh gerakan machinery. Saya scan ayat al-Quran yang diselewengkan itu, tetapi kemudiannya dipadam dari entry (bukan saya yang memadamnya kerana weblog dibekukan). Sekurang-kurangnya saya bersyukur, telah dapat menyatakan satu kebenaran.



Sedikit khabar gembira lewat petang 23 Ogos setelah pulang dari Pusat Peperiksaan PTD.


Hadiah Karya Kencana


Dengan sukacitanya dimaklumkan bahawa Panel Penilai Hadiah Karya Kencana telah memilih dan merperakukan makalah berjudul “Bioteknologi Bakal Jana Ekonomi Negara” yang disiarkan dalam Dewan Ekonomi Disember 2005 sebagai penerima Hadiah Karya Kencana kategori Ekonomi dan Perniagaan.

Komen: Alhamdulillah, segala puji bagi-Nya.





Tulisan ini memang agak membosankan. Sebelum anda bosan, izinkan saya mengucapkan beberapa perkara:





Á Selamat menyambut Ramadhan Al-Mubarak. Ramadhan tahun ini biasa-biasa sahaja. Sekiranya saya mencapai peringkat tsabat (lancar) dalam ujian beberapa bulan dahulu, mungkin saya akan menjadi seseorang yang penting seperti mana zaman-zaman muda saya di universiti.


Á Selamat menyambut Hari Kemerdekaan ke-51. Semoga jiwa kita merdeka. Semoga rohani kita merdeka. Semoga jasad dan pemikiran kita merdeka. Semoga ulama kita juga merdeka menyebarluaskan ilmu.


Dan mungkin inilah kali terakhir laman saya meriah sehingga saya coretkan sesuatu yang baharu menjelang Syawal.



Tiada ulasan: